Frokostgrøt du får dilla på

POPULÆRE SAKER

Frokostgrøt du får dilla på

Tekst og foto: Bente Josefsen

Oppskrift til 1 pers:

  • 1/2 beger tyrkisk eller gresk yoghurt (10 % fett)
  • ca 1/2 dl kremfløte eller kokosmelk
  • 1 flat ss fiberhusk
  • Litt salt
  • Litt kanel
  • Litt kokosmasse

Slik gjør du:

Rør sammen yoghurt, kremfløte, fiberhusk, salt, 1 ss kokosmasse og kanel. Bruk gjerne en flat skål som tåler varme. Ha grøten i skålen,  strø litt kokosmasse og kanel over grøten. Sett grøten inni varm ovn, 190 grader i 12-15 min på varmluft og overgrill, dette for å få brun stekeskorpe. Har du ikke varmluft eller grill, er det bare å ta over og undervarme, og sette rista langt opp.

Kan serveres med fløte/kokosmelk og litt bringebær eller spises som den er. Enjoy!!

Les ellers mer om Bente Josefsen og «Frisk uten sukker» her: www.friskutensukker.no

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her

- Annonse -

VÅRE SISTE SAKER

Relaterte saker