Home DET GODE LIV TRENING Helgeyoga med Siri – Del 3: Yoga for nervesystemet!

Helgeyoga med Siri – Del 3: Yoga for nervesystemet!

0
Helgeyoga med Siri – Del 3: Yoga for nervesystemet!

En myk yogastund hvor du virkelig fokuserer på din pust og aktiverer ditt parasympatiske nervesystem – den delen av det autonome nervesystemet som står for ro og hvile.

Tekst:  Siri Hole Stensson Foto: Kathleen Convery 

Spenninger i bekken/hofter og nakke/kjeve/skuldre henger sammen med hverandre. Kjevene dine står for 50% av hjernens motoriske system. Når det er spenninger i kjevene påvirker det hele din energiflyt opp til hjernen og i ditt bekken/hofter og underliv, samt i hele ryggsøylen. Ved bevisst å bruke pusten din og bevegelser som åpner opp energiflyten i disse områdene,  vil du aktivere ditt parasympatiske nervesystem – kroppen kan slappe mere av og tankene stilne. Kroppens naturlige evne til å balansere seg selv, blir mer lagt til rette for.

Gjør øvelsene mykt, rolig og i mest mulig tilstedeværelse. Kjenner du på uro og rastløshet, forsøk allikevel å være i pusten, bevegelsen og hvilen i mellom øvelsene.

Husk at du er «ferskvare», du trenger å ivareta deg selv hver dag for nødvendig renselse!

 

Bli Siris  VinterYoga kurs via Facebook fra 18. januar ~ tema er «Styrk din hormonelle balanse»

Les mer her http://www.levlyst.no/no/mediyoga__medisinsk_yoga_1/vinteryoga_paa_facebook_2021/

Gjennom Lev Lyst  holder Siri kurs i hvordan se sammenhenger og mennesket i et helhetlig perspektiv. Det er helt er essensielt for å forstå noe av det som skaper ubalanser og sykdom. Siri veileder mennesker til å bli bedre opplyst og ta bevisste valg hva gjelder kosthold, livsstil og spirituell vekst. Enn videre veiledning og støtte på veien til mer optimal helse i hverdagen slik at du kan leve et godt liv.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here